Advertisement

Subject killer this semester....



Kenapa dengan ZIk nie?? Pening nampak??? Janganlah tension Zik. Kalau nak tahu, sedar tak sedar, dah semester 5 Zik sekarang ini. Tidak tahulah, semester ini Zik hadapi cabaran yang lebih getir. Subjek yang Zik ambil, cuma empat sahaja, tetapi dia punya umphh!! Memang sangat "horror". Lebih-lebih lagi, lecturer yang mengajar Zik semester ini tidak pernah mengajar ZIk sebelum ini dan merupakan Lecturer yang baru mengajar di Unikl City Campus. Kecuali MIss lee, kerana beliau adalah Lecturer dari department MIIT, tapi bagi ZIk yang paling best belajar adalah subjek mandarin kerana rasa selesa dan tiada stress dalam ketika dalam kelas. Tetapi Zik masih anggap ia merupakan subjek yang perlu Zik tekankan, kerana masih terlalu lemah untuk belajar Bahasa ini. Strategi Zik , ialah perlu mencari rakan-rakan yang pandai dalam bahasa Mandarin, kalau tidak pun dapat kawan Cina boleh juga kan? Apa idea lain dari kawan-kawan semua???

DIbawah ini ialah nama lecturer dan juga subjek yang ZIk ambil semester ini. Sikit sangatlah zik ambil sem nie...

1. JAYA - D R JAYA BHANU RAO A/L DEGALA RAMALU (factory automation) best!!!
2. TAN-PT - TAN SHUI POH (miss lee yg ajar mandarin) best sangat
3. JARONIE BIN MOHD JANI (innovation management) banyak pengalaman kerana dia bekerja di syarikat automative seperti Perodua, (sub manager tue) best!!, kadang-kala boring, stress!!!!
4. ANDI PRAWIRA CHAIRAS (logistic and material management) lecturer dari Indonesia, tension!!!!!!!! stresss!!! tapi tetap best!!! dia suruh kita fikir "outstanding". Pecah kepala beb!!!

Zik harap semester ini ZIk dapat 3.00 gpa...kerana ia merupakan TARGET ZIK SEMESTER INI!!!

Buat pengetahuan kamu semua, ZIk akan menjalani Latihan Industri pada semester 6, iaitu tahun depan. JAdi, persiapan ZIk yang perlu hadapi ialah memperbanyakkan membuat research, tentang Logistic, be knowledgeble, secara teori dan juga praktikal paling penting.

Doakan kejayaan Zik semester ini dan akan datang. Semoga dapat Zik tempuhi dengan penuh kesabaran, keimanan dan juga ketakwaan. Insyallah.

Itu sahaja untuk tatapan kali ini. Segala komen, isu untuk dibincangkan , dan sebagainya, silalah komen diruang yang telah disediakan. Terima Kasih.


Subject killer this semester.... Subject killer this semester.... Reviewed by Zikri Husaini on 8/03/2008 09:15:00 PTG Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.