Advertisement

Politik-???



Izinkan zik untuk mengulas lanjut mengenai Politik di Negara kita. Kadang-kadang nak bagi komen pun rasa tak layak. Hmm yelah dengan sibuk hal duniawi kerja-kerja ofis, kadang-kadang kita terlupa hal akhirat nie. Walaubagaimanapun dalam kehidupan ini yang semakin mencabar ini, jangan kita menjadi pihak berkecuali, iaitu jadi buat tak tahu jer. Macam duduk atas pagar.

Sekurang-kurang kita perlu menyuarakan pendapat masing-masing dan nas-nas yang shahih untuk menyokong apa yang kita cakap. Ini kerana di akhirat nanti kita akan dipersoalkan, sebagai khalifah ALLAH di muka bumi ini. Apa tanggungjawab kita sebagai umat ??? Siapa saudara kamu?? Takutnya, dosa besar pun zik langgar jugak (sedar atau tidak).

Mengenai kemelut politik untuk kita menuding jari, sementara apa pihak yang sedang memerhatikan, menuggu peluang yang terbaik untuk mengambil alih pemerintahan (adakah kita perasan??) .

Perpaduan, kesepakatan, terima kritikan, berdoa kepada ALLAH. Zik mengakui untuk menjadi pemimpin yang adil, amanah , lagi saksama memang terlalu berat untuk dipikul. Tetapi itulah realiti kehidupan yang perlu ditempuhi sebagai pemimpin negara mahupun diperingkat Keluarga . '

P:S/ Fikir-fikirkanlah. Jangan dok menuding jari!!!!



Politik-??? Politik-??? Reviewed by Zikri Husaini on 3/05/2009 10:39:00 PTG Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.