Advertisement

EDISI KHAS Maksud:- ZIk The Jalanan Sepi Perantau


Salam perjuangan.

Edisi kali ini memang "special case," sebabnya kawan-kawan selalu mengusik, dan sering bertanya. Apakah maksud? Zik THE JALANAN SEPI PERANTAU??

Mungkin ramai yang mengatakan bahawa zik seakan kecewa, putus cinta ataupun menyepikan diri.

Tetapi ayat yang zik garapkan ini ialah mempunyai maksud yang tersendiri sama ada secara tersurat mahupun tersirat. Apa yang pasti ia mempunyai maksud atau tujuan yang begitu paradoks dan juga mesej yang ingin disampaikan.

Diantara kawan-kawan bila jumpa meraka akan cakap pada zik macam nie:-

Hai Zik, Sepi ke?

Hai Zik the Jalanan Sepi.?

Zik yang sepi.

Sepi lah sangat...

Sebenarnya ia bermaksud bahawa seorang pemuda yang membawa diri ini sendiri berjuang atas dasar anak perantau yang selalu alpa, berhijrah dari satu negeri ke negeri yang lain.

Penulisan blog ini, ternyata skopnya terbuka sebenarnya. Memang tidak dinafikan memang ada unsur keduniaan semata-mata. Tetapi Zik akan berusaha untuk memperbanyakkan unsur-unsur yang lebih kepada nasihat dan cerita akhirat (yang baik).

Perjuangan ini bukan kerana suka-suka tetapi ia mengandungi sesuatu penulisan yang unik, walaupun blog ini ringkas. (betul ker??)


(Post ini belum complete lagi kerana masih belum cukup idea untuk dibahaskan)


EDISI KHAS Maksud:- ZIk The Jalanan Sepi Perantau EDISI KHAS Maksud:- ZIk The Jalanan Sepi Perantau Reviewed by Zikri Husaini on 3/08/2009 10:28:00 PG Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.