Advertisement

Harga minyak dunia dijangka naik???


*Ini merupakan gambar hiasan sahaja.


Memandangkan permintaan /demand from consumer in this world highly increase. Ini tentunya akan menjadi satu fenomena yang akan berlaku secara drastik. Tetapi mengikut kenyataan semalam dari perdana Menteri kita, Datuk Seri Najib bin Tun Abd Razak berkata " dari sumber http://www.utusan.com.my menyatakan bahawa menjangkakan harga minyak di pasaran dunia akan kembali meningkat sejajar pemulihan ekonomi global yang sedang berlaku sekarang.

Perdana Menteri berkata, namun kenaikan itu diramalkan tidak berlaku secara mendadak seperti pernah dicatatkan pada tahun 2007 dan separuh pertama 2008.

Kata beliau, permintaan bagi mendapatkan minyak hari ini dilihat akan berkembang pada kadar sederhana untuk tempoh lima tahun akan datang berbanding unjuran pada sembilan hingga 12 bulan yang lalu. KUALA LUMPUR 8 Jun -di KLCC.


P/s: kita sebagai rakyat Malaysia, harusnya memikirkan apakah strategi yang berkesan untuk menanangi masalah global ini. Kerajaan seharusnya telus dan menimbangkan perkara yang lebih terjamin untuk kepentingan masa hadapan. Dunia dah nak hampir kiamat sebenarnya, zik juga yang tak sedar-sedar lagi nih.!!


Harga minyak dunia dijangka naik??? Harga minyak dunia dijangka naik??? Reviewed by Zikri Husaini on 6/09/2009 06:06:00 PG Rating: 5

1 ulasan:

°`° NiSa °`° berkata...

harga minyak dijangka naik selepas keadaan ekonomi stabil.. skrg keadaan ekonomi tgh fluctuate... ramai dok cari jalan penyelesaian... adakah ada jalan penyelesaian untuk mengatasi kenaikan harga minyak...

Dikuasakan oleh Blogger.