Advertisement

Meebo ruangan chatting!



Selain kita guna shoutmix, cbox, oggix dan sewaktu dengannya, ada lagi satu applikasi yang mendukung untuk dijadikan ruangan chatting.

 Meebo adalah satu hantaran mesej serta-merta pelayar program yang menyokong perkhidmatan-perkhidmatan IM berganda, termasuk Yahoo! Messenger .NET Messenger Service, ICQ, MySpaceIM,  Facebook Chat dan XMPP; ia adalah diasaskan bebas dan perpustakaan sumber terbuka libpurple,dicipta oleh pembangun perisian Pidgin.


Meebo juga membangunkan satu versi Meebo untuk penggunaan pada iPhone (permohonan asli telah juga diumumkan) dan satu permohonan asli yang berlalu telefon-telefon bimbit Android. 

Meebo telah ditubuhkan dalam 2005 September oleh Sandy Jen, Seth Sternberg dan Elaine Wherry, dan adalah didasarkan dalam Pemandangan Gunung, California.

Meebo mendapat pembiayaan dari Sequoia Capital pada Disember 15, 2005. Meebo termasuk memperlihatkan seperti tidak kelihatan mendaftar diri (untuk mencegah orang lain daripada mengetahui semasa seorang pengguna menghubungi) dan hubungan-hubungan serentak untuk perkhidmatan-perkhidmatan IM berganda.

Pada 2 Ogos, 2006, Meebo melancarkan "meebo saya" widget, yang membenarkan pengguna-pengguna untuk benam satu versi Meebo pada laman web persendirian mereka. Tambahan pula, pada Oktober 11, 2006, mereka mengumumkan suatu perkongsian dengan Amie Street bagi merangkumi "meebo saya" widget pada Amie yang masing-masing pengguna Street halaman.




Meebo ruangan chatting! Meebo ruangan chatting! Reviewed by Zikri Husaini on 1/05/2010 01:59:00 PTG Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.