Advertisement

Buat duit dengan blog, mudah je!



Buat duit dengan blog? 

Dulu macam mustahil jer. Tetapi sekarang setiap bulan, ambil hasilnya. Ibarat menunggu gaji lah kan. Apepun usaha yang berterusan tanpa jemu membuat artikel yang bukan senang untuk kita memerah idea dan pendapat yang dilontarkan satu usaha yang membuahkan hasilnya. Buat duit dengan blog bukan lagi dalam mimpi lagilah , ianya satu kenyataan dah. Bahkan ada yang menjana pendapatan 4 angka-hingga 5 angka dalam sebulan. Biar betul?? betul bro. , Ramai je yang undercover jer sekarang nih. 

Zikri Husaini menjana pendapatan blog akhirnya. 

Akhirnya aku berjaya menjana pendapatan buat duit dengan blog. hasil beberapa blog yang aku sudah tulis beberapa tahun. Semuanya memakan masa yang agak lama sebenarnya. Nak bayar kos hosting dan domain bukan murah. Di zaman gst ini, kita kena berusaha dengan sebaik mungkin. Bukan hanya menyalahkan kerajaan semata-mata. 

Berusaha sebaik mungkin, memerah idea untuk mendapatkan idea , artikel isu semasa, drama dan sebagainya. Tapi takdalah tulis pasal gossip artis tuh memang bukan kita punya blog lah ya. Minta maaf. 


Program pengiklanan. 


Kebanyakkan buat masa ini aku menjana pendapatan dari program-program pengiklanan (third party). 


Sudah hampir 1000 usd, setakat ini aku berjaya dapat dari program bidvertiser ini. Boleh dikatakan setiap bulan aku akan dapat cashout dalam lingkungan 10-50 usd sebulan beb!! JOm daftar disini


Ini pun lumayan juga, baru tahun ini 2017, aku join dah dapat banyak hasil. Lagi cepat kita cashout, lagilah cepat dia transfer ke paypal kita. Tapi dia tak mesra pengguna terutamanya mobile. Memang kena sumpah jerla dengan pembaca. Tapi kalau nak join apa salahnya. Jom daftar terus ke pop Ads dot net disini.


Boleh tahan juga dengan program mobicow nih. Dia fokus kepada mobile user. Minimum untuk cashout ialah 5 usd jer dalam sebulan dia automatik terus masuk akaun paypal kalau dah cukup atau lebih 5 usd. Yerla sekarang nih ramai online guna handphone jer sekarang nih. Mana ramai sangat online guna komputer dinasour macam aku nih. Sekarang kan dah zaman canggih. Handphone pun lebih mahal dari laptop atau komputer sekarang nih. Iphone X dah dekat 5 ribu lebih. Gilerlah dah boleh beli down payment kereta dah. Jom daftar disini


Lumayan pengiklanan ini. Cuma itulah ianya menjengkelkan user jer. Tapi untuk cashout 20 usd. Agak lambat jugak aku nak cashout. Ikut jenis iklan yang keluar. Aku dapat dalam 2-3 bulan sekali baru cashout. Lumayan nih. Jom daftar disini

Pengiklanan sendiri pun ada juga. Ini lagi untung dan cepat, sebab kita yang akan tentukan harga dan apa kriteria pengikalanan yang dibolehkan untuk beriklan dengan blog kita. Boleh dikatakan setiap bulan ada jer orang nak beriklan dengan blog kita ini walaupun tak sefemes mana pun. 

Yang penting traffic kita itu targetted dan memberi kepuasan kepada pelanggan kita . Itu yang paling penting.. 


Program affiliate. 

Nampak mudah, tapi sebenarnya kena pandai karang ayat dan juga punyai satu skill copywriting yang hebat untuk menarik pembaca membeli produk atau services yang kita jual. Ini lebih kepada softsell. Bukan senang, tapi kalau kita paham apa kehendak prospek , boleh jadi ianya produk yang laku keras. Memang kena buat market survey, market strategy dan sebagainya. 

Kalau nak berjinak dengan affiliate boleh join klikjer dulu. Cuba dulu. Nanti aku akan sharing program affiliate yang lain kalau aku sempat. huhu. Aku malas jer nih. Hehe.Sebenarnya aku nak korang fokus satu-satu dulu. Fokus pengiklanan dulu ke macam mana. Dah stabil ,barulah boleh join affiliate , ok. 


Bersambung.. aku malaslah nak taip panjang-panjang. haha.. 

Buat duit dengan blog, mudah je! Buat duit dengan blog, mudah je! Reviewed by Zikri Husaini on 10/18/2017 09:38:00 PG Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.