Advertisement

Covid19 melanda di seluruh dunia




Satu wabak yang sangat dasyat telah berlaku diseluruh dunia. Bukan sahaja di malaysia. Kita agak terkejut juga dengan wabak ini. Ianya sudah tidak terkawal dinegara-negara maju seperti amerika syarikat , italy , india dan sebagainya. 

Mujurlah di malaysia kita semua masih ada fikir risau dan patuh kepada peraturan yang telah digariskan oleh pihak berwajib kita dapat bendung sebaik mungkin walaupun tak seratus peratus, namun ianya bukan mudah yang disangka. Ramai juga yang tidak patuh dengan arahan kerajaan , perintah kawalan pergerakan, (PKP). Namun ianya termaktub dalam akta 343. Ianya wajib dipatuhi. 

Ketika entri ini ditulis, kita sudah sampai di fasa yang terakhir iaitu fasa pemulihan. PKPP. Perintah kawalan pergerakan pemulihan. Sukar untuk dibendung wabak ini. Setakat ini belum ada negara yang sifar kes dalam covid 19. Ada yang sudah sifar, selang berapa hari ada lagi. 

Bilakah ianya akan berakhir?? Entahla aku pun tak tahu. Harap dapatlah diselesaikan . Ianya telah mengorbankan jutaan seluruh dunia. 



Covid19 melanda di seluruh dunia Covid19 melanda di seluruh dunia Reviewed by Zikri Husaini on 6/18/2020 01:23:00 PTG Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.